فرآیند فاینکس در صنعت تولید آهن

فرآیند فاینکس در صنعت تولید آهن

فرآیند فاینکس در صنعت تولید آهن

فن آوری های تولید فولاد وروش ها خاص ان در این حوزه به طور مداوم در حال تغییر و تحول هستند. با کشف هر گونه فناوری ، متخصصان سعی می کنند نقاط ضعف و نقص آن را برطرف کنند. و کارایی و بهره وری آن را افزایش دهند. در دنیای امروز ،انتقال و فروش و فناوری تولید و ساخت یک سری آزمایشات را می طلبد.نمونه های قابل قبولی باید داشته باشد تا در رقابت و فروش ان تکنولوژی موفق باشد.

فرآیند فاینکس در صنعت تولید آهن

  یکی از فناوری های نوظهور در صنعت فولاد ، فرآیند فاینکس در صنعت تولیدآهن است. این فرآیند چند سال قبل توسط شرکت Posco کره جنوبی و با همکاری شرکت زیمنس معرفی شده است. ظاهراً بحث هایی برای معرفی این فناوری در صنعت کشورمان وجود دارد, که با توجه به اهمیت موضوع ، مختصراً اطلاعاتی در مورد این فناوری ارائه می شود.

مزایا و معایب :

  درست است که فناوری های متداولی که سالها در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند گرانتر باشند.اما مزایا و معایب آنها به خوبی قابل درک است و به قول معروف آنها آزمون را پشت سر گذاشته اند و ریسکی در توسعه آن نخواهد بود. خرید یا واردات تکنولوژی و فن آوری های جدیدهمیشه دارای مزایا و معایبی هستند. در آغاز می توان فناوری های نوظهور را با قیمت کمتری وارد کرد.و یا مهارت ، دانش و تخصص حاصل از کاربرد آن ، می توان در پروژه های آینده با صاحب فناوری همکاری کرده و از مزایای آن بهره مند شد. با این حال ، معرفی این نوع فن آوری ها در مراحل اولیه ظهور آنها نیز با خطرات همراه است زیرا هنوز کارآیی و کاستی های آنها در عمل مشخص نشده است.

روند شکل گیری فرآیند فاینکس در صنعت تولید آهن

  تحقیقات در مورد فناوری فاینکس از سال ۱۹۹۲ آغاز شد و در سال ۱۹۹۶ ، مدل کارخانه ای به همین منظور ساخته شد.در سال ۱۹۹۹ ، یک کارخانه آزمایشی با ظرفیت ۱۵۰ تن در روز فعالیت کرده تا اینکه این فناوری در سال ۲۰۰۷ با همکاری پوسکو و زیمنس به تجاری سازی رسید به گفته شرکت پوسکو ، فناوری فاینکس واحد پخت و پز و واحد کک کک را از فرایند ساخت فولاد ، با استفاده از زغال سنگ غیر کک کننده و احتمال مصرف سنگ آهن یا سنگ آهن ریز دانه حذف می کند.

مزایا فناوری FINEX فاینکس

  ستفاده کردن از سنگ آهن کم عیار در مقایسه با روش های موجود توانسته در تولید فولاد صرفه جویی قابل توجهی کند. بنابراین ، با حذف مراحل فوق مزایای این فناوری شامل موارد زیر میباشد: -هزینه سرمایه گذاری -استقرار تجهیزات کمتر برای تولید فضای کمتری -آلودگی محیطی بسیار کم محیط زیست.

نتیجه گیری

  اما فرآیند فاینکس در صنعت تولید آهن گویا دارای ابهاماتی است که حتی مسئولان شرکت POSCO هنوز پاسخ صریح و دقیق در مورد ان نداده اند مهمترین سوالات و ابهامات در مورد فناوری فاینکس مقدار مصرف برق (بر اساس داده های اولیه ، مصرف برق در این روش بسیار زیاد است) و دلایل عدم تکمیل تأسیس کارخانه با فناوری فاینکس در استان چونگ کینگ در کشور چین میباشد.

منبع : سایتهای اینترنتی معتبردر حوزه ی  آهن آلات
باز نویسی  متن : واحد تحقیق و توسعه شرکت آکام فولاد نیما
کپی و نشراین متن با درج نام شرکت آکام فولاد نیما ، تهیه و توزیع کننده ی  کلیه مقاطع فولادی و ورق های آلیاژی بلا مانع میباشد

قیمت کلیه مقاطع فولادی

۱ – قیمت انواع ورق آلات فولادی که شامل:    
قیمت ورق سیاه – قیمت ورق آجدار قیمت ورق روغنی– قیمت ورق آلیاژی– قیمت ورق گالوانیزه – قیمت ورق رنگی– قیمت انواع ورق استیل
۲ -قیمت انواع میلگرد که شامل:
قیمت میلگرد ساده – قیمت کلاف آجدار – قیمت میلگرد آجدار
۳ -قیمت تیرآهن که شامل:
قیمت تیرآهن IPE – قیمت تیرآهن زنبوری– قیمت تیرآهن هاش
۴ -قیمت نبشی و ناودانی که شامل:
قیمت نبشی– قیمت ناودانی– قیمت سپری
۵ -قیمت انواع قوطی و پروفیل که شامل:
قیمت پروفیل صنعتی  – قیمت پروفیل مبلی – قیمت پروفیل گالوانیزه – قیمت پروفیل ستونی  قیمت پروفیل زد Z– قیمت پروفیل درب و پنجره

۶ -قیمت انواع لوله های ساختمانی و صنعتی شامل:
قیمت لوله گالوانیزه  لوله  مانیسمان – قیمت لوله مبلی روغنی قیمت لوله گازی روکار و توکار– قیمت لوله اسپیرال قیمت لوله داربستی قیمت لوله های صنعتی