فولاد ضد سایش در خدمت کشتی سازی

فولاد ضد سایش در خدمت کشتی سازی

فولاد ضد سایش در خدمت کشتی سازی

فولاد ضد سایش در خدمت کشتی سازی :جنبه اقتصادی و راه بری کشتی تجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا صاحب کشتی به ساختمانی احتیاج دارد که بازده سرمایه گذاری اولیه وی را به حداکثر برساند و هزینه های جاری وی را نیز پوشش دهد. این بدان معنی است که در طراحی نهایی شرایط اقتصادی در زمان ساخت در نظر گرفته شده است.

  جدا از این ، ایمنی دریانوردان , تدارکات عملیاتی سفرها هنگام برنامه ریزی و اجرای عملیات ساخت کشتی مورد توجه جدی قرار می گیرد. بیشتر کشتی های تجاری جهان در حال حاضر توسط کشور ژاپن و کره ساخته شده اند. فولاد مصالح ارزشمندی است که برای ساخت کشتی استفاده می شود , برای ساخت داخلی و قطعات به طور گسترده ای در کشتی استفاده می گردد. به دلیل خواص مکانیکی عالی ورق های فولادی هزینه پایین آن بیش از ۱۵۰ سال است که از این ماده مهم و ارزشمند در صنعت کشتی سازی مورد استفاده قرار گرفته است اما یکی از اشکالهای عمده استفاده از فولاد در ساخت کشتی ها ، وزن فولاد است.

مرحله ساخت:

  برای ساخت بدنه ، از فولاد ملایم حاوی ۱۵/۰ ٪ تا ۲۳/۰ ٪ کربن و مواد منگنز نسبتاً بالا استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده که بیشتر استفاده میگردد در ساخت فولاد کشتی گوگرد و فسفراست که فولاد را ملایم و سبک ونرم و به حداقل می رسد (کمتر از ۰.۰۵) چرا که هر یک از ویژگی های جوشکاری فولاد را بهتر و قابل جوشخوری میسازد. محتوای گوگرد و فسفر در فولاد ملایم به حداقل می رسد , زیرا محتوای بالاتر هر یک از ویژگی های جوشکاری فولاد را مختل می کند. البته اگر محتوای گوگرد زیاد باشد ، ترک ها و این موارد می توانند به راحتی در طول فرآیند نورد ایجاد شوند. فولادها: فولادهای کششی بالا که استحکام بالاتری نسبت به فولاد ملایم دارند ، در مناطق با تنش بیشتر از تانکرهای بزرگ ، کشتی های کانتینری و کشتی های فله استفاده می شوند . آنها اغلب برای عرشه و مناطق پایین تانکرهای بزرگتر نیز استفاده می شوند. برخی از اجزای انتگرال که از فولاد ساخته شده اند عبارتند از: صفحه استرینگر ضخامت ، ماسوره های گرد شده ، ترمز تراش ، ترمز Bilge ، ترک عرشه در برابر راهروهای طولی ، روکش عرشه اصلی ، آبکش ته ، مهره و ترمز فوقانی دیواره های طولی. میزهای دکل وغیره که ممکن است از صفحات و مقاطع فولادی جوش خورده ساخته شوند. بوم های دریک ، به عنوان یک قاعده ، طول های جوش داده شده از فولاد لوله ای بدون درز هستند.

فولاد ضد سایش در خدمت کشتی سازی

  ورق دریای یا ضد سایش با استاندارد های خاصی تولید میشود صفحه و ورق فولادی کشتی سازی را می توان با توجه به حداقل سطح مقاومت نقطه عملکرد به دو بخش تقسیم نمود: ۱- فولاد ساختاری با مقاومت عمومی ۲- فولاد سازه با مقاومت بالا.

ورق های کشتی سازی

  صفحات کشتی سازی ورق های فولادی ضد سایش یا دریایی، مقاوم در برابر خوردگی بوده و از متریال نوع فولادی برای مخازن نفت نیز استفاده میشود لذا استفاده از این محصول در کشتی سازی مزایای ضد خوردگی و سایش وسبکتر شدن وزن کشتی می انجامد ، لذا با استفاده از این نوع ورقها در کشتی سازی ها می توان هزینه سوخت و انتشار گاز CO2 را نیز کاهش داد. تعدادی از شرکت های که این محصول را تولید می کنند.

استاندارد های ورق دریایی

  طبقه بندی که برای تضمین کیفیت ورق دریایی در دنیا طبق استانداردهای مشخص موارد زیر می باشد : CCS/GL /BV/DNV/NK/LR/KR/RINA.

منبع : سایتهای اینترنتی معتبردر حوزه ی  آهن آلات
باز نویسی  متن : واحد تحقیق و توسعه شرکت آکام فولاد نیما
کپی و نشراین متن با درج نام شرکت آکام فولاد نیما ، تهیه و توزیع کننده ی  کلیه مقاطع فولادی و ورق های آلیاژی بلا مانع میباشد

قیمت کلیه مقاطع فولادی

۱ – قیمت انواع ورق آلات فولادی که شامل:    
قیمت ورق سیاه – قیمت ورق آجدار قیمت ورق روغنی– قیمت ورق آلیاژی– قیمت ورق گالوانیزه – قیمت ورق رنگی– قیمت انواع ورق استیل
۲ -قیمت انواع میلگرد که شامل:
قیمت میلگرد ساده – قیمت کلاف آجدار – قیمت میلگرد آجدار
۳ -قیمت تیرآهن که شامل:
قیمت تیرآهن IPE – قیمت تیرآهن زنبوری– قیمت تیرآهن هاش
۴ -قیمت نبشی و ناودانی که شامل:
قیمت نبشی– قیمت ناودانی– قیمت سپری
۵ -قیمت انواع قوطی و پروفیل که شامل:
قیمت پروفیل صنعتی  – قیمت پروفیل مبلی – قیمت پروفیل گالوانیزه – قیمت پروفیل ستونی  قیمت پروفیل زد Z– قیمت پروفیل درب و پنجره

۶ -قیمت انواع لوله های ساختمانی و صنعتی شامل:
قیمت لوله گالوانیزه  لوله  مانیسمان – قیمت لوله مبلی روغنی قیمت لوله گازی روکار و توکار– قیمت لوله اسپیرال قیمت لوله داربستی قیمت لوله های صنعتی